A nemzetgazdasági miniszter emlékeztetett: a kormány másfél évvel ezelőtt határozott a nemzeti autóbuszgyártás újjáépítéséről, arról, hogy hitellel, támogatással és piaccal segíti azokat a hazai autóbuszgyártókat, akik képesek arra, hogy magas minőségben állítsanak elő magyar buszokat.

A tárcavezető elmondta: ma már abban a helyzetben vagyunk, hogy sorra mutatjuk be a hazai gyártású autóbuszokat, amelyek megfelelnek a legmagasabb szintű elvárásoknak is. Az eddigi meghozott intézkedések eredményeként a hazai gyártók által legyártott autóbuszok száma egy év alatt több mint duplájára emelkedett – mutatott rá Varga Mihály.

A miniszter kiemelte: a beruházás komoly előrelépés a magyar járműgyártás számára éppúgy, ahogyan Debrecen városának, amely a fejlesztéseknek köszönhetően a hazai buszgyártás egyik központjává válik. Az új busz elkészültével egy időben ugyanis felépült egy modern Oktatási, Fejlesztési Központ és Kísérleti Üzem is, amely egyszerre szolgálja a gyártást, a technológiai fejlesztést és a duális képzést is. A mostani beruházás csaknem 300 új munkahelyet is teremt a cívisvárosban – tette hozzá a nemzetgazdasági miniszter.

Varga Mihály leszögezte: a fejlesztés elősegíti a tavaly elfogadott nemzeti buszgyártási stratégia megvalósulását, amelyben a kormány célul tűzte ki, hogy 2020-ra évente legalább 1000 új autóbusz készüljön el Magyarországon. A miniszter felhívta a figyelmet arra is, hogy a stratégiában az első három évben mintegy 30-35 milliárd forintos támogatást biztosít az ágazat részére.

A vállalat életében jövőre elindul a következő fejlesztési és beruházási fázis is, amelynek eredményeként a vállalat már több mint 1000 darab autóbusz gyártására lesz képes évente, további 800 új munkahelyet hozva létre Debrecenben – tájékoztatott Varga Mihály.